Eczacılık Fakültesi 2. sınıf öğrencilerinin Sosyal Sorumluluk Projesi Dersi kapsamında yaptıkları projelerin sunumları, Eczacılık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nuran Öğülener ve öğretim üyeleri ile Adana Eczacı Odası’ndan Ecz. Ömür Mürsel Yalbuzdağ ve Ecz. Tuğçe Dalkır’ın katılımlarıyla gerçekleştirildi.
Toplamda 7 öğrenci grubunun projelerinden hazırladığı posterler değerlendirildikten sonra, projelerin sözlü sunumları yapıldı.
Öğrenciler gerçekleştirdikleri projelerde, ilaç ve eczacılık temalı çeşitli bilgilendirmeleri farklı kesimlere sunma imkanı buldu. Bir grubumuzda öğrencilerimiz atık ilaçları toplayarak hem geri dönüşüme destek verdi hem de ilaçların bilinçli kullanımı açısından toplumda farkındalık oluşturdu. Bir grubumuz diyabet konusunda Çukurova Üniversitesi öğrencilerini kampüste açtıkları stand ile hem bilgilendirirken hem broşürler ile soruları yanıtladı. Diğer grup, huzurevi ziyaretleri ile yaşlı bireylerin kullandıkları ilaçlar hakkında bilgilendirme yaptı.
Okul öncesi çocuklarda yapılan diğer çalışma ise, Çukurova Üniversitesi Anaokulunda gerçekleştirildi. Öğrenciler hazırlamış oldukları ve içerisinde eczacılık ile ilgili temel bilgiler bulunan boyama kitaplarını çocuklara armağan etti. Bir diğer grup ise lise öğrencileri ile buluştu ve Akılcı İlaç Kullanımı hakkında seminer verdi. Adananın bir köyüne giden diğer öğrenci grubumuz burada insanlara hem ilaç kullanımı hakkında sorular yöneltirken hem de antibiyotik konusunda farkındalık yarattı. Başka bir grup çalışmalarında yaş, cinsiyet ve eğitim durumlarına göre farklı gruplara ilaç ve eczacılık alanında sorular yöneltip, bilgi düzeylerini ölçtü ve bilinmeyen sorular hakkında tek tek bilgilendirme yaptı.
Projeler;
Sunumların ardından Eczacılık Fakültesi Dekanı Sayın Öğülener, tüm öğrencileri yaptıkları projelerin önemini vurgulayarak tebrik etti. Ardından söz alan Adana Eczacı Odası Genel Sekreteri Yalbuzdağ, öğrencileri yaptıkları ilk projelerinden dolayı kutlayarak beyaz önlüklerinin önemini anlattı.
Projelerin sunum ve poster çalışmalarının değerlendirilmesi ile dereceye giren gruplara başarı belgeleri verildi.
Dereceye giren çalışmalar;